Breaking News

Islamisering & Geert Wilders

  • zondag, okt 21 2007
  • Geschreven door  Fatma
Image"Dit is een enorme overwinning voor de traditionele Nederlandse fatsoensnormen. De burka is een symbool van vrouwenonderdrukking, vrouwonvriendelijk, onmenselijk en eigenlijk middeleeuws. Dat vrouwen geheel onherkenbaar over straat gaan is een belediging voor iedereen die gelooft in gelijke rechten. Voor een burka is dan ook geen plaafts in Nederland. Deze motie is ook een steun in de rug voor de gematigde moslims in Nederland.

"Dit is een enorme overwinning voor de traditionele Nederlandse fatsoensnormen. De burka is een symbool van vrouwenonderdrukking, vrouwonvriendelijk, onmenselijk en eigenlijk middeleeuws. Dat vrouwen geheel onherkenbaar over straat gaan is een beflediging voor iedereen die gelooft in gelijke rechten. Voor een burka is dan ook geen plaats in Nederland. Deze motie is ook een steun in de rug voor de gematigde moslims in Nederland. Het burkaverbod draagt bij de integratie in Nederland. Bovendien is het gelet op de veiligheid ook onacceptabel dat mensen onherkenbaar zijn. Om die reden is de burka eerder in bepaalde Belgische steden verboden.”

Onsmakelijke woorden nadat er een motie is aangenomen, van Geert Wilders, door de Tweede Kamer om te komen tot een landelijk burkaverbod.

Nederland is in de ban van het burkaverbod. Maar weten we waar we het eigenlijk over hebben?? Burka, niqaab, chador, hijaab: waar hebben we het in Gods of Allah’s naam eigenlijk over? Een hoofddoek is toch gewoon een hoofddoek? Fout.

De zoektocht begint simpel. Internetencyclopedie Wikipedia zal wel uitweg bieden. Ja hoor. We lezen…
De termen burka en niqaab worden vaak door elkaar gebruikt, maar er is een klein verschil: bij de burka is het gehele gezicht bedekt door een soort gaas en zijn de ogen vrijwel niet zichtbaar terwijl bij de niqaab er een smalle spleet is waardoor de ogen te zien zijn.

Maar klopt hetgeen Wikipedia aangeeft ook wel?? Na uitvoerig onderzoek te hebben verricht stuit ik op het volgende: er zijn heel veel misvattingen over de definitie van de burka. Maar de burka is een gewaad van hoofd tot tenen. Een bedekking van het hele lichaam dus. Daarbij wordt nog een niqaab gedragen. Niqaab betekent gezichtssluier. Als je een burka draagt, zegt dat dus niets over de mate waarin je gezicht bedekt is, dat hangt van je niqaab af. Een uitgesneden strook in de stof voor de ogen of een gewaad waarbij zelfs de ogen bedekt zijn met een stukje gaas, komen dus beide voor bij een burka.

Huh? Wikipedia zat er dus naast. En ook de voltallige Nederlandse media hanteert al tijden een verkeerde definitie van de burka. Als we in Nederland spreken over de burka hebben we het dus over de extreemste vorm van de niqaab, namelijk die waarbij zelfs de ogen van de draagster (door een stukje gaasachtige stof) niet te zien zijn.

Geert Wilders heeft Nederland in rep en roer gebracht door het burkaverbod aan het daglicht te plaatsen. Hij geeft bepaalde argumenten weer zoals het niet kunnen maken van Nederlandse vrienden en het niet kunnen toetreden tot de arbeidsmarkt. Volledige emancipatie zal naar zijn mening achterwege blijven en zodoende zullen burkadragende vrouwen niet participeren in de Nederlandse samenleving. Aldus Geert Wilders.

Maar is het burkaverbod haalbaar? Ligt hier niet de vrijheid van godsdienst ten grondslag? Terwijl 70% van de Nederlandse bevolking vóór een burkaverbod fis, rijst de volgende vraag bij mij op. Is dit land nog wel democratisch te noemen wanneer iemand die ons land mede-vertegenwoordigt de Islam wil uitbuiten?? De koran wil verbieden, de burka’s wil afschaffen en hiermee de “islamisering” tegen wil gaan. Bovenaan zijn lijstje staan de “criminele” Marokkanen die hardhandig aangepakt dienen te worden.

Terwijl topcriminelen in de onderwereld hun gang gaan en de ene liquidatie na de andere plegen, legt Geert de prioriteit bij (puberale) “Marokkanen”.  Zo zegt hij in een debat dat al het tuig van straat moet en Marokkaanse terroristen het land mogen verlaten. Als klap op de vuurpijl geeft hij te kennen dat wanneer het gaat om minderjarige Marokkanen, wat hem betreft de ouders óók mogen vertrekken. Een generatie die heeft geholpen om Nederland haar welvaart terug te geven, Nederland financieel weer op de been te krijgen, krijgen een schop na!!

Dit zijn enkele voorbeelden van de extreemrechtse ideeën van Geert Wilders, die overigens in strijd zijn met het principe rechtsgelijkheid en vrijheid van godsdienstuiting.

Volgens hem ondervinden mensen in het land dagelijks grote problemen in de multiculturele samenleving. Politiek Den haag luistert niet naar hun problemen, maar hij is, naar eigen zeggen een onverbeterlijke optimist, hij gelooft dat de mooiste dagen van Nederlafnd nog voor ons liggen. Maar dan moeten de problemen wel eerlijk benoemd worden en dat betekent als het gaat om immigratie dat de grenzen voor 5 jaar dicht moeten voor niet westerse allochtonen, er is wel genoeg Islam in Nederland.

In het slotdebat van 22 november 2006 beweert hij een volwaardig verkiezingsprogramma te hebben uitgewerkt, de plannen voor de gezondheidzorg, infrastructuur, buitenlandsbeleid zouden aan de orde zijn. Tot nu toe hebben we alleen kennis mogen maken met de veel besproken en omstreden Geert Wilders die de Islam en Marokkanen hardhandig tegen wil gaan.

Als we bovenstaand stuk goed bestuderen dan geeft hij duidelijk aan dat het hem gaat om de Nederlandse samenleving waarin zich 1 miljoen moslims bevinden.
Zijn motto: het uitroeien van het moslim- en Marokkaanse gemeenschap op alle mogelijke en denkbare wijzen. Dit doet mij erg denken aan de Duitse politicus Adolf Hitler. De volkerenmoord in de Tweede Wereldoorlog waarbij circa zes miljoen Joden en het vervolgen en vermoorden van homoseksuelen, gehandicapten, verzetsstrijders en diverse overige minderheden. De gruwelijkste episodes die de mensheid tot dan toe heeft gekend.

Nederland is voller dan vol zegt Geert Wilders. Maar in welk opzicht?? Alleen maar om het feit dat een deel van de samenleving een ander godsdienst aanhangt?? Het is een prestatie om iemand te zien als individu, ieder mens vertegenwoordigt alleen zichzelf en geen gemeenschap. Hij heeft het over allochtonen, maar een beter milieu (met minder allochtonen, zo wil hij het namelijk) begint toch echt bij hemzelf. Hij is namelijk zelf getrouwd met een Hongaarse!!

Wanneer Geert Wilders met zijn partij, Partij van de Vrijheid, de grootste van het land wordt dan zal hij beginnen met alle “allochtonen” en moslims het land uit te zetten. Naar mijn inzien is hij dan te vergelijken met één van de grootste wreedaardige alleenheersers van de 20ste eeuw, Adolf Hitler. Een naam die een verschrikking is voor het menselijke oor en ook zo wanneer ik nu de naam Wilders hoor.

Maatschappelijke binding en een maatschappelijk evenwicht is hier ver te zoeken zolang zijn standpunten worden aangenomen en worden doorgevoerd. Gelukkig leven we in een land waarin voor bepaalde verboden juridische grondslagen nodig zijn, en zolang hij deze niet heeft is er niets te vrezen!!!

Fatma

Deel dit op:

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn


Gelezen: 20180 keer
Beoordeel dit item
(0 stemmen)
Gepubliceerd in Moslima
Meer in deze categorie: Allah s.w.t. bestaat... »

8 reacties

  • Reactielink blank woensdag, 28 april 2010 22:13 Geplaatst door blank

    ja, mijn commentaar is kort ja

  • Reactielink ............ dinsdag, 18 augustus 2009 16:24 Geplaatst door ............

    te veel aandacht voor deze babbelkat. ik vind het zonde van de tijd om dat te lezen in me vakantie. hij moet een trap onder zen kont.

  • Reactielink Robers dinsdag, 16 juni 2009 18:49 Geplaatst door Robers

    het gaat om de gasten die hier komen en zich vervolgens als criminelen gaan gedragen, niet om enkel moslims. Het enige probleem is dat het hier meestal om moslims gaat. Stem Wilders!

  • Reactielink led_zeppelin maandag, 15 juni 2009 02:36 Geplaatst door led_zeppelin

    Wat een onzin. Hitler vermoordde miljoenen mensen in speciaal daarvoor ingerichte kampen. Wilders wil Marokkaanse draadideurcriminelen het land uitzetten. Is het nou zo moeilijk om daar het verschil tussen te zien?

  • Reactielink Vesvi Guclu donderdag, 04 december 2008 20:45 Geplaatst door Vesvi Guclu

    As Salamoe Aleykoem, wa Aleykoem Salam.

    Mijn waardige zuster,

    Ik begrijp wat je bedoelt, en je hebt groot gelijk dat `iets verbieden\\\' het tegenovergestelde is van vrijheid. Maar laten wij uitkijken dat we als muslumien niet in onrecht vallen terwijl we op zoek zijn naar ons recht. We moeten wel de waarheid onder de ogen zien dat mensen uit de muslumien samenleving fouten begaan, die tevens volgens ons geloof afgekeurd worden. Wat wij dienen te doen is dit laatste duidelijk maken, want of de dader nou een Musluman is of niet doet er niet toe, een haram is een haram. MAAR, inderdaad... een grote maar, De Koer\\\'aan Al Kariem verteld ons dat de Koel/Dienaar van Allah niet te vergelijken is met de Kafir, zij de spijt hebben en veranderen kan je niet verglijken met iemand die trots is op zijn fouten. Ook heb ik liever turkse en marokkaanse kruimeldieven, dan zionistische corruptie en fitne, pedo´s of andere soorten geestelijk en religieus(bijv. de relegies satanisme en darwinisme) ontspoorde pschyopaten.


    En inderdaad Geert zijn tactiek is gericht op de Islam en niet op de marrokanen. het is gericht op de pakistanen, bosniers, egyptenaren, turken en alle andere Muslumien. en ik vind dat de turken zich het meeste zorgen moeten maken over wat er gebeurt, aangezien de media niet over de turken praten, deze media stilte was ook aan de hand op de midden-oosten, totdat er oorlogen weer begonnen. Vergeet niet dat de media een produkt is en een fitnah middel.

    As Salamoe Alekoem, wa Aleykoem Salam

  • Reactielink sara woensdag, 30 april 2008 23:04 Geplaatst door sara

    salam ena sara drejt 3ewt :sigh

  • Reactielink TITIA woensdag, 30 april 2008 13:39 Geplaatst door TITIA

    IK BEN HET MET JE EENS,DAT WILDERS ER OP UIT IS OM DE BUITELANDERS ER UIT TE GOOIEN,JE HEB NU AL,DAT WE NIET MEER VRIJ MET MEKAAR KUNNEN,TROUWEN ,IK MOET HEM NIET ,IK BEN NEDERLANDSE MAAR,17 JAAR GETROUWT MET EEN MOSLIM MAN,IK VIND ALS JE OP DEZE,MANIER IN DE BELANGSTELLING WILT STAAN ,NU IK RIL NOG VAN DE VERHALEN VAN MIJN ,OUDERS TEN TIJDE VAN OORLOG,DIE ZE MEE HEBBEN GEMAAKT,DAT MET DE JODEN EN ZO NEE,GEERT WILDERS JE WEET NIET WAT JE AAN RICHT EN ,IK WEET JIJ ,SLAAPT NIET MEER MAAR ALLAH OOK NIET VREDE ZEI MET MOHAMED,EN HEB JE NAASTEN LIEF,ER STAAT IN DE CORAN ZORG VOOR JE OUDERS EN FAMYLIE VERWANTEN OOK JE BUREN ,AL HEBBEN ZE NIET HET GELOOF DER MOSLIMS,MAAR JE BENT VERVULT MET HAAT,EN IK WEET,DAT JE ONS DE HELE GEMEEN SCHAP TEGEN MEKAAR WIL OP ZETTEN ,IK HOOP DAT WIJ ,DAAR MET MEKAAR NIET INTRAPEN ,WANT JE ZAL WEL LACHEN ,MAAR JOU TIJD KOMT IK GELOOF IN DE HOOP VAN DE LIEFDE,INSCHALLA ALLAH,TITIA DEZE REAGTIE IS VOOR MEDELANDERS ,IEDEREEN,DUS NIEMAND UIT GEZONDERD,HET GAAT JULLIE GOED.GROETJES BEHALVE,AAN GEERT WILDERS,JIJ BENT HET NIET WAART MET JE HAAT.[CODE] [/CODE]

  • Reactielink Amina zondag, 16 maart 2008 16:01 Geplaatst door Amina

    [B]Salamoe3elejkoem broeders en zusters[/B] Waarom is Geert Wilders tegen moslims? We hebben zelf nooit iets tegen hun gedaan. Als wij er in discussie gaan over Wilders dan vind hij zichzelf interessant, wat wij nu moeten doen is hem negeren.
    Allah zal hem straffen.
    We moeten er niks van aantrekken, wat hij wilt is dat hij in de 2e kamer wilt, en dan gaat de 2e kamer met hem in discussie etc etc. dat wil hij!!!
    MAAR WIJ MOETEN HEM NEGEREN HOE MEER MENSEN HEM NEGEREN HOE WEINIG KANS ER IS DAT DE 2E KAMER HEM TOELAAT!!! Dusa broeders en zusters als jullie iets willen weten ofzo dan moet je mailen of msnen met: amina-girl-power@hotmail.com
    groeten Amina

Log in om reacties te plaatsen

Galerij

 
Als het leven geleefd is... Is de dood nabij

We hebben 555 gasten en geen leden online

In Beeld